Pandanglah apa di depan mata mu

Isnin lepas, seorang sahabat ada bertanyakan " ape yang lu carik dalam idup? wa tengok sume lu dah ada,depan mata.."

Mmg btul..baik family, kerjaya,dikelilingi kawan-kawan yg aku syg (weh,korang syg aku gak kan? hehhe..) baik di depan mata ataupun di social network...

Ape lg yang aku carik? Cinta? Kebahagiaan mungkin.. Bukankah sume yg aku ada di sini kebahagiaan?.. Sumenya dh ada di depan mata.. Tp itu cuma pandangan mata kasar org kan... Mereka melihat aku gembira pada mlm isnin itu dan semestinya aku gembira.. aku gembira melihat mereka gembira...


Sebenarnya, aku masih rasa kosong.. Mungkin aku perlu blaja utk terima ape sj yg ade di depan mata.. tak perlu utk mengejar sesuatu yg tak pasti.. Semestinya aku merasa lelah utk mengejar (yelah, aku kan ade semput, wink!) tp secara tidak sedar, aku masih lg mengejar.. Untuk ape? saketkan hati sendiri? Cukup-cukup la tu...


Pandanglah ape yg ade di depan mata, blaja la bersyukur... Kerna aku tahu, aku masih ada mereka yg sygkan aku, ade kawan-kawan yg sudi menemani aku ke mana juga aku pergi...  =)

1 comments:

eizawahidah said...

pinjam kata2 seorang teman: kita nih, luaran nampak jek gembira, tapi dalam ati KOSONG~~

 
Copyright © SI RATU